Avundsjuk

Jag är avundsjuk på B, S, I, J, R och D. Ja alla som har en partner. Varför ska det vara så svårt för mig att få någon att tycka om? Varför har jag inte den turen som dom har? Jag vet inte varför, men det verkar som om alla är rädd för mig. Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Har jag gjort något mot någon i ett tidigare liv?

Just nu känns det som att jag vill skära mig. Men jag har lovat att inte göra det något mer. Och det löftet tänker jag hålla. Hur svårt livet än blir så blir det inte bättre för det.


Det finns en tjej som jag har känslor för (Kan inte beskriva mina känslor som jag har mot henne). Men hon har en kille sen några år tillbaka och jag är inte den typen förstör för andra. Hon vet hur jag känner för henne, men det verkar som jag kan dra åt skogen med dessa känslor. Jag vet inte vad jag ska göra... Jag tänker på henne dag som natt, men jag kan inte sluta älska henne. Men jag kan inte göra något längre.. Det är väl lika bra att jag går i celibat och slutar helt och hållet med allt som har med kärlek att göra. Det verkar som det enda jag kan göra, för universum verkar ha glömt bort mig som ensam är.

Emil Brandell


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0